Morgondagen

Har riktig ångest för morgondagen. Då jag ska ha möte på socialförvaltningen, avdelningen för ekonomiskt bistånd. Som det är just nu har jag 24 kronor på mitt konto. Socialen har två veckors handläggningstid. Hur ska jag överleva på 24 kronor när jag har en son som behöver frukost och middag och frukt hemma varje dag? Lunch och mellanmål får han ju i skolan. Kanske kan man få en matrekvisition vad vet jag. Har ju inte direkt satt mig i denna situationen själv. Det är bara en massa negativa omständigheter som gjort hela mitt liv kaosartat.

Det knäppaste är kanske att jag inte är nervös för själva mötet egentligen, utan mer för att jag ska träffa någon jag känner där. Som från min klass eller min praktik. Men alla kan väl hamna i trångmål skulle jag tro. Inte bara jag. Men min självkänsla grundas på vad andra tycker om mig, eftersom jag i grund och botten har dålig självkänsla eller kanske ingen självkänsla alls.

När jag ska till psyk på torsdag nästa vecka ska jag kräva en fullständig utredning och diagnostisering. På mina läkarintyg skriver hon att jag har borderline. Men vi har ändå inte riktigt gått till botten med det tycker jag. Själv är jag ju helt säker på att det är borderline jag har, men man kan ju ha annat också! Som nu när sonen är diagnostiserad med ADHD, som är bevisat att vara ärftligt, kan det ju också behövas utredas. Jag är inte en sån som letar efter sjukdomar eller störningar i mig själv men för att få den rätta hjälpen måste man först veta problemen, alla problem.

Nu ska jag fylla i ansökningsblanketten till socialförvaltningen. Håll tummarna för mig imorgon snälla ni! Kram på er!!!

~ av Borderlinemum på oktober 4, 2011.

Ett svar to “Morgondagen”

  1. Haha ja du ser, du är inte ensam! Men helt sjukt. Jag tycker jag går rakt, men tydligen inte. ;-D

Kommentera

 
