Helg

Ja då var det helg igen. Jag tycker att veckorna rusar iväg. Ikväll har jag och sonen haft fredagsmys och konstigt nog var jag sugen på att dippa grönsaker… Så det gjorde jag och jag känner inte mig sådär äckligt mätt och konstig jag kan känna mig när jag vräkt i mig godis.

Idag började jag med Fluoxetin igen, de hade inte dem på Apoteket igår och jag tänkte att jag kanske hade några hemma men det hade jag inte. Hämtade ut på ett annat apotek idag istället. Ska bara ta en halv tablett, 10 mg, om dagen den första veckan och sedan en tablett. Förra gången tog jag en halv i tio dagar och jag mådde inte sämre i början då som man kan göra. Hoppas bara jag kommer ihåg att ta dem varje dag. Har lagt dem bredvid mina cigg så jag inte kan missa det på morgnarna.

Pratade med min afrikanske vän idag. Han mådde inte bra. Han grät och pratade om att han ville dö. Jag försökte trösta så gott jag kunde, men är inte så bra på det. Har inte blivit tröstad så mycket i mitt liv, vad jag kommer ihåg, så vet inte riktigt vad jag ska säga. Men jag berättade för honom att jag bryr mig om honom och försökte få in Gud i det hela då han är väldigt religiös. Är glad att han bad mig ringa i alla fall för han har varit ett stort stöd för mig och jag vill vara ett lika stort stöd för honom nu när han mår dåligt!

Nu ska jag försöka sova för sonen lär vakna vid sjutiden imorgon som han är van vid. Godnatt!

~ av Borderlinemum på oktober 14, 2011.

Kommentera

 
