Konstig

Jag har blivit helt konstig. Jag tänker konstant på min nya vän M. Han gör mig glad. Jag vandrar runt som på moln och längtar till han skriver nästa gång. Och konstigt nog känner han likadant. Jag har aldrig förr mött en så känslig man som verkligen skriver hur han känner. Jag vet att det inte kommer leda någon vart men jag ska tillåta mig att vara lycklig nu, så länge det varar. Pratar sällan med mamma längre för jag vill inte berätta för henne om honom. För då kommer hon med fördomar och snack. Det vill jag inte. Jag vill bara ha min lilla hemlighet för mig själv. Fluoxetinet har nog börjat verka lite grann. Känner mig smått manisk, som jag gjorde i början förra gången också. Städar och sånt på morgonen. Alltså så olik mig själv jag kan bli.

 

Idag ska jag och E åka till ett köpcenter här i stan för hon ska shoppa. Jag har inga pengar att handla för men det ska bli skönt att komma ut lite. Med E kan jag vara mig själv och prata om allt och vi har inte träffats så mycket på sistone. Så vi har en del att ta igen… Nu ska jag fylla i lite papper till socialen för de ska vara inne senast imorgon, och ta mig en till kopp kaffe och en cigg på balkongen. Fan vad livet känns bra just nu! Jag ska njuta så länge det varar, för som jag känner mig själv så varar det inte länge…

~ av Borderlinemum på oktober 19, 2011.

Ett svar to “Konstig”

  1. Jag har ju själv nyss blivit med förhållande, något som verkligen inte var planerat alls. Men vi båda kände starkt direkt och det måste ju betyda något. Så jag försöker att tillåta mig själv att vara glad över detta och försöka intala mig att jag är värd kärlek.
    Så njut av känslan, så länge den varar! Men var försiktig också så att det inte blir kaos om det inte blir något av det… lättare sagt än gjort, jag vet.. men var rädd om dig och roligt att höra att du mår bra när du tänker/pratar med personen. Kram!

Kommentera

 
