Arbetsterapeut

Idag har jag varit hos en arbetsterapeut på dagpsykiatriska öppenvården. Jag ska gå i några grupper där för att komma ut och komma ur min isolering och inaktivitet. Jag fick förtroende för henne och berättade i alla fall det mesta. Fick kraftig panikattack när jag skulle ta bussen dit men jag försökte härda ut. Har varit riktigt trött sen jag kom hem. Har pratat två gånger med fina M idag. Han är världens underbaraste.

Jag började på en bok förra veckan, talismanen av Stephen king. Den är 800 sidor lång och jag läste ut den ikväll. Så jävla bra var den. Känns sorgligt att den är slut på sätt och vis bara. Nu ska jag gå och lägga mig. Godnatt!

~ av Borderlinemum på november 2, 2011.

2 svar to “Arbetsterapeut”

  1. Det låter ju bra med uppenvård, precis som du skriver; du kommer ut och bryter din isolering 🙂 Jag har ju inte kunnat läsa din blogg när jag varit inlagd så jag har inte riktigt hängt med när det gäller M.. uppfattar som om nu aldrig träffats i verkligheten.. har jag missuppfattat? Kramar!

  2. Ja det är permisson. Ska tillbaka i morgon för samtal och om allt är fortsatt bra, får jag vara hemma över helgen också! 😀

    Coolt att ni inte träffats och att det ändå känns så bra! Att han har sambo var ju mindre bra, på flera sätt.. Han är ju inte speciellt schyst eller ärlig mot sin sambo och dessutom är det ju inte schyst emot dig att inleda någonting om han inte tänkt lämna sin sambo. Då sårar han ju dig! Jag tycker du ska prata med honom… tycker verkligen att han borde flytta.

    Just my thoughts. Kram!

Kommentera

 
