M och ångest

Har ångest. Kanske är det för att jag sovit borta en natt och nu är hemma. Eller så är det för att M kommit hem från arbetsresan ikväll och nu är tillbaka hos sin familj… Han har skrivit sms och ringt mig stup i kvarten när han varit utomlands. Han är för underbar för sitt eget bästa. Men jag vågar ändå inte träffa honom så vet inte varför jag plågar mig själv och får mig att falla djupare och djupare… Kanske lika bra att sluta prata med honom. Men han har blivit som luft, mat och sömn för mig. Något vitalt, något jag måste ha för att må ok. Men nu vill jag bara självskada. Skära och se blod och bara få bort ångesten. Ska jag eller ska jag inte?! Ja jag vet ju redan vad ni kommer svara på den frågan, så jag tar tillbaka frågan istället. Tror jag får gå och lägga mig istället…

~ av Borderlinemum på november 6, 2011.

Kommentera

 
