Dag tre

I morse blev jag väckt av M som ringde vid tjugo över sju. Finns inget bättre än att vakna med hans röst i mitt öra… Är detta kärlek så vet jag inte om jag står ut. En så bittersweet känsla… En skitbra känsla samtidigt som känslan är så skön att den gör riktigt ont. En saknad och en längtan utan dess like.

 

Idag är det dag tre med ångesten på besök. Vanligtvis håller det inte i sig längre en så. Det har ju varit konstant ångest sedan i förrgår. Igår självskadade jag två gånger. Så jävlig är ångesten just nu, så jag inte kunde stå emot… Hatar den! Måste höra med min läkare om jag kan öka min medicindos men hon tycker säkert att det är för tidigt, har ju bara tagit den i en månad. Men förra gången jag tog den verkade den efter nån vecka. Nu mår jag bara sämre ju längre tiden går. Jag vet att man kan må sämre av medicinen i början, men denna ska vara skonsam och man ska bara må sämre de två första veckorna om man ska må sämre. Jag har en hel massa självmordstankar, hopplöshetskänslor, känner mig mer värdelös än någonsin och hatar livet som fan!

 

Idag ska jag på elevvårdskonferens i sonens skola och berätta om hans svårigheter. Känner mig inte alls upplagd för det men det är ju för sonens bästa och jag måste gå dit. Nu ska jag iväg med mamma så måste rusa. Ha en bra dag!

~ av Borderlinemum på november 10, 2011.

Ett svar to “Dag tre”

  1. Förstår att det är jobbigt för dig just nu men med risk för att låta ”så jävla redig”; det kan mycket väl vara medicinen som spökar, även om läkaren(?) säger att den ska vara skonsam.. Alla reagerar ju, som du vet, så himla olika. Jag reagerade väldigt på Lyrica när den sattes in en gång då jag var inlagd och den var också en skonsam medicin.. Tänker på dig!

Kommentera

 
