Bättre?

Efter tre dagar med ångest vaknade jag i morse och kände mig lite bättre. Ångesten var borta, men ersatt av den hemska ”molnkänslan”. Som om hela hjärnan är full med moln, som om det är en bubbla mellan mig och omvärlden. Fikade med E och K idag. De märkte av luddigheten och tyckte jag var helt off. Men så är det ibland.

Idag är dag tre i rad som jag dricker alkohol. Jag har ju inte druckit stora mängder men ändå. Jag kommer ju dricka imorgon också när jag och mamma har fest… Gillar inte det så mycket för jag vet att det inte är bra, samtidigt har ju ingen tvingat mig att dricka. Jag är ju farligt ute om man tänker på min släkt och pappas alkoholism. Men jag kan inte hjälpa det. De senaste veckorna har jag druckit mer än jag någonsin gjort. Efter imorgon ska jag inte dricka mer. Det måste sluta.

Nu sitter jag hos mamma med sonen och min systers tre barn medan mamma, syrran och svågern är och förbereder mat och sånt till imorgon. Får väl vara social med barnen nu, men det är svårt när jag är luddig i huvudet. Ska ge det ett försök i alla fall…

~ av Borderlinemum på november 11, 2011.

Kommentera

 
