Vård av barn

Sonen vaknade med ont i halsen så han fick stanna hemma från skolan. Så idag har vi det bara mysigt tillsammans framför teven. Imorgon har han studiedag så han får va hemma då också. Snart fyller min älskade lille pojke sex år, inte nu på fredag men nästa fredag. Han tjatar om ett tv-spel han vill ha och är helt ledsen för han tror inte att han kommer få det, men saken är den att jag redan köpt det till honom. Men det kan jag ju inte berätta. Har köpt tre presenter till honom än så länge får väl köpa några till. Han brukar alltid få en massa men ekonomin tillåter inte det nu. Dessutom får han en jättestor present av mamma som han också önskat sig. Vet att han kommer bli så glad för den och för tv-spelet av mig så han hade nog inte brytt sig om han endast fick de två. Nu sitter jag på balkongen med en cigg men ska snart gå in och fortsätta mysa med min lille pojke.

~ av Borderlinemum på november 14, 2011.

Kommentera

 
