Förstör och förgör

Idag är det min sons sexårsdag. Stort grattis till min älskade pojke ❤

Jag förstör och förgör min och M s relation. Med mitt sätt, mitt beteende och mina känslor. Jag har klarat bra att förtränga faktumet att han har en sambo fram tills de senaste dagarna. De senaste dagarna har jag haft ångest, varit tvetydig och sårat M. Han är så förstående, men jag märker att det tär på honom. Att han är rädd att jag ska försvinna. Jag vågar inte förklara hur jag känner av rädsla att såra honom. Men nu har jag gjort det och rädslan har stegrats avsevärt. Jag förstår att vi måste ta det lugnt. Vi har ju bara känt varann ett par månader. Vi har inte ens träffats i verkligheten. Jag måste bromsa mina känslor annars förtärs jag. Men jag vill inte heller förlora honom. Jag vet varken upp eller ner eller fram eller bak längre. Hur nåt som gör mig så glad samtidigt kan göra så ont. Det är därför jag dragit mig undan människor för att undvika alla känslor som poppar upp i mig. Men nu är det för sent. Jag är för känslomässigt involverad för att släppa taget…

~ av Borderlinemum på november 25, 2011.

Kommentera

 
