Hjärtklappning till frukost

Ja hjärtklappning till frukost. Men faktiskt ingen negativ hjärtklappning. Utan den kom av att höra M’s underbara röst på morgonen. Han ringde och väckte mig imorse. Det är så mysigt när han gör det, och mycket enklare att gå upp sen. Han är det bästa alarmet som finns.

Idag ska jag till Psyk, först mellan tio och tolv på kurs på dagpsykiatriska mottagningen. Sen klockan ett ska jag till sjukgymnasten på samma ställe för att göra nån sammanställning som hon och arbetsterapeuten ska gå igenom och göra upp nån behandlingsplan. Känner inte så mycket för nåt av de två. Att gå dit får mig att känna mig mer sjuk. Jag stämplar mig mer och mer. Så frågan är om det inte stjälper mer än det hjälper… Suck. Vet varken ut eller in, annat än att jag mår sämre och sämre hela tiden. Det kommer ingen vändpunkt. Ingen liten ljusglimt som visar att jag är på väg framåt. Det är värdelöst.

~ av Borderlinemum på december 7, 2011.

Kommentera

 
