Trött

Är så jävla trött dessa dagar. Har aldrig förr varit med om dess like. Har tagit en del atarax på sistone… Fick av lillbrorsan. Jag brukar va lättpåverkad av piller men när jag fick atarax av läkaren själv för några år sedan gav de ingen verkan. Det är ju den enda lugnande de vill skriva ut till mig. Inga benzodiazepiner till mig alltså… Men nu har jag då tagit en del atarax och i högre dos och visst har det hjälpt, men mest på det sättet att jag blivit jävligt trött och dåsig och därav har oron och ångesten hållit sig på avstånd… Men tror att tröttheten beror på en rad olika faktorer, dela ataraxen, dels att jag ska ha mens i dagarna och sen den där öronakupunkturen. Men fan vad jag hatar att vara så trött. Sova bort kvällarna. Kvällarna är ju den bästa tiden på dygnet. Och även om jag sover mer är jag lika trött dagen efter. Suck alltså.

Idag har jag varit på bup och diskuterat medicin till sonen. Om och i så fall hur. Om någon har erfarenhet om medicinering till såna små barn tar jag gärna emot råd, är lite velig. Känner folk som tagit och tar sån och de mår bra. Sjuksköterskan vi träffade tyckte också att jag skulle göra en adhd utredning. Dels på grund av ärftligheten (70% har ärvt adhd från en förälder), och dels på grund av vissa saker som kom upp om mig. Så jag får väl be min doktor att utreda det. För mig gör det ingen skillnad med en diagnos till. Det krävs ju för att man ska kunna få rätt hjälp.

Är lite off i bloggandet på grund av tröttheten men jag uppdaterar när jag orkar. Imorgon är det grupp på dagpsykiatriska avdelningen som gäller sen får jag se om jag kan hitta de sista julklapparna. Godnatt!

~ av Borderlinemum på december 13, 2011.

Kommentera

 
