Lite läskigt

Hur stor chans är det egentligen att när jag sitter och lyssnar på en låt skickar M exakt samma låt till mig i ett mail. Konstigt sammanträffande. Lite läskigt och skrämmande nästan att vi tänker på samma låt exakt samtidigt… Vill inte tänka att det är ödet. Ska inte prata med honom mer. Inte när han så tydligt gjort sin ståndpunkt klar. Orkar inte lida mer. Jag vågar inte satsa när jag är säker på att jag kommer förlora. Borde kanske förstått det innan, lyssnat på alla som varnade mig, men jag har en förmåga att dras till vad som inte är bra för mig. Så har det väl i princip alltid varit. Men jag är stolt över mig själv att jag klarar av att bryta redan. Att sluta plåga mig själv genom att fortfarande prata med honom. Klart jag saknar honom och tänker mycket på honom. Det är en otrolig tomhetskänsla. Men hellre ledsen för mig själv en att umgås med nån som gör mig ledsen.

~ av Borderlinemum på januari 6, 2012.

Kommentera

 
