Borde sova

Ligger i soffan hos mamma och grubblar, pillar på telefonen och känner mig inte så trött. Jag och mamma spelade Buzz (frågesport) innan och jag höll på att somna mitt i allting, men nu när jag bäddat och lagt mig är tröttheten som bortblåst. Istället har jag ångest… Ångest för att vara hemifrån, ångest för att jag ska sova borta imorgon igen, ångest för loppisen på söndag, ångest för mina katter fast jag ska hem till dem imorgon och kela och ge dem mat och vatten. Ja en hel del ångest med andra ord. Samtidigt är det ju trevligt att komma hemifrån ibland, men jag har börjat älska att vara hemma. Det senaste året har jag gjort en resa med mig själv och det är inte förrän nu, efter 5 år i lägenheten, som jag känner mig riktigt trygg och hemma där. Inte förrän nu, efter att ha varit singel till och från och nu i nästan ett år, känner jag att jag och sonen är en riktigt familj. Jag uppskattar honom, uppskattar mitt hem, uppskattar min egentid. Och mest av allt uppskattar jag mig själv mer än jag brukar. För att jag inte låter mig tryckas ner. För att jag försöker att få mitt liv att bli bättre. För att jag inte låtit allt det här med M förstöra mig totalt. Det var inte meningen, så varför ska jag då spilla tårar på det. Vi hade ju ändå inget riktigt. Man lär sig sina läxor och man lär sig en massa här i livet. Man får smällar, men det viktiga är att man inte låter sig slås ner. Jag vet att även om jag känner så här idag så kanske jag inte gör det imorgon. Kanske ser jag inte det så här om några timmar eller dagar. Men jag vill skriva ner det, så kan jag gå tillbaka till detta inlägget och läsa det och kanske kan det hjälpa mig genom nästa svåra period. Godnatt på er!

~ av Borderlinemum på januari 21, 2012.

Ett svar to “Borde sova”

  1. Vad härligt det låter! Att du uppskattar så mycket med dig själv och ditt liv och att du inte slår på dig själv för det med M 🙂 Även om du, som du själv skrivit tycker någonting annat i morgon eller om en stund, så har du ju ändå skrivit det av en anledning 🙂 troligen för att du verkligen känner så och det är ju fantastiskt bra! Jag är glad för din skull!
    Kram

Kommentera

 
