Ett virrvarr av känslor

Efter flera bra dagar kommer de dåliga dagarna som ett brev på posten. Hade räknat med det. Idag ska jag på akupunktur men hela kroppen och psyket skriker nej och paniken ligger och vaggar precis under ytan. Saken är den att akupunkturen ges i grupp med fyra personer. Alltså jag och tre till. Jag vill inte det. Jag vill inte vara i en sån situation tillsammans med andra. Jag vill bara inte det.

Igår hände en sak jag inte förväntat mig. Eller ja nåt hände i mig och en grej gav känslor jag inte trodde fanns kvar. Ringde till sonens pappa för att diskutera en sak om sonen och drabbades av en sån enorm saknad när jag hörde hans röst. En ledsamhet och sorg. Trodde att allt sånt var borta efter elva månader. Elva månader där jag dessutom varit singel och kunnat lära känna mig själv. Jag har ju lärt mig att det inte funkar mellan oss men det gör inte känslorna lättare att hantera. Speciellt inte när de bara flyger på så oväntat. Kommer jag någon gång sluta sakna och älska honom? Det är frågan jag ställer mig. Och det är inte en fråga jag förväntade ställa mig fler gånger. Trodde jag kommit längre. Men nu vet jag i alla fall att jag inte på långa vägar är redo för nåt nytt. Positivt eller negativt? Både och tror jag.

Nu ska jag svälja ner klumpen i halsen och gå och lämna sonen i skolan.

~ av Borderlinemum på januari 25, 2012.

3 svar to “Ett virrvarr av känslor”

  1. Låter svårt det där med saknad.. Jag tycker inte att det är så konstigt att du saknar honom, ni har ju faktiskt varit ett par och har en son tillsammans. Skulle jag och T gå isär skulle jag sakna honom big time, hur länge som helst! Jag tror att man alltid kommer känna en viss saknad.. personen har ju betytt otroligt mycket och det går ju inte att bara sudda ut.. Kram!

  2. Att sakna och ha känslor kvar är inte konstigt, med tanke på att ni varit tillsammans. Jag kan känna likadant med mitt ex… ibland kan också vara en ”vanesak” eller vad man ska säga. Jag kan t.ex. ibland tänka att det i vissa stunder vore så enkelt med exet än med nuvarande. Jag menar, har man haft en långt förhållande så känner man ju varandra väldigt bra. Dessutom, även om det fanns anledningar till att man gått isär, så har man ju också haft det bra tillsammans.. och tyvärr har man väl en tendens att se de bättre sakerna/fina stunderna när man känner saknaden… kram

  3. Och angående att du själv ställer dig frågan om du någonsin kommer att sluta älska honom och sakna honom… svaret behöver ju inte vara något konkret utan det kan ju ibland ”bara” vara att acceptera känslorna. Bara för att du älskar/saknar honom vissa stunder så betyder det ju inte att du inte kan träffa någon annan att tycka om. Ibland är det svårt att få allt av en enda person, så då kan man behöva acceptera att man helt ”enkelt” känner olika sorters känslor för olika människor. Jag har fortfarande vissa känslor kvar för en viss person som var jätteviktig för mig när jag var yngre, det finns också vissa känslor för exet osv. Men det får helt enkelt vara så, även om jag älskar P och är tillsammans med honom samt vill se en framtid ihop. Det ena utesluter ju inte det andra vad gäller känslorna.

Kommentera

 
