Helt okej

Ja dagen idag har varit helt okej. Fortfarande huvudvärk dock och har haft det hela dagen. Rethosta som heter duga också. Det gör ännu ondare i skallen när jag hostar. Men ja man kan ju inte alltid vara frisk heller. Var i stan i förmiddags och hämtade leksaken till sonen sedan kom syrrans son vid tolv och de har mest lekt själv. Vi lade lite pussel tillsammans alla tre och det var mysigt. Nu sover båda två sen nio tiden och om jag känner syrrans son rätt så kommer han vakna skit tidigt imorgon. Men jag har sagt till honom att mig får han inte väcka innan åtta, helst inte innan nio… Får se hur det blir med den saken. Annars får jag bara gå upp och fixa frukost till dem och sen lägga mig på soffan och slumra.

Har varit duktig och tvättat en maskin tvätt, dammsugit hallen och köket, plockat ordning på sonens rum och tagit undan disken efter middagen. Inte likt mig alls. Fast de senaste veckorna har jag klarat mig bättre med att hålla i ordning här hemma. Kanske är det skillnad nu för att jag tror jag har adhd och att jag försöker arbeta med mig själv utifrån det och att jag förstår mig själv på ett annat sätt nu. Och visst vet jag att man inte ska diagnosticera sig själv, men jag har i alla fall drag av adhd så mycket är jag och min läkare överens om. Hon sade också att kombinationen borderline och adhd är ganska vanlig inom psykiatrin.

Nu ska jag försöka ignorera mitt dunkande huvud och sova. Men som vanligt är jag inte särskilt trött nu när jag väl ligger till sängs. Är så trött på det….

~ av Borderlinemum på februari 4, 2012.

Ett svar to “Helt okej”

  1. Jag har ju också fått höra att borderline ofta går hand i hand med andra diagnoser, fram för allt adhd…Jag har ju inte gjort något adhd-utredning men ska ändå eventuellt få ritalin nu då min läkare o kontaktperson är såpass säkra på att jag har drag av adhd. Dessutom stämmer många symptom in, dock är jag inte så hyperaktiv så som vissa kan vara. Jag har själv testat concerta och jag kände ingenting av det, har även testat ritalin och för första gången på jättelänge mådde jag ganska så bra. Berättade detta för min kontaktperson (tur han är så bra så man kan ”erkänna” nåt sånt) och han tyckte det lät som jag äntligen kunde fokusera, ha mer tålamod osv. Så godkänner läkaren ritalin så ska jag antagligen börja med det om ett par veckor… hoppas väldigt mycket på den medicinen. Finns det ingen möjlighet att du kan göra en utredning eller få medicin för det om du känner själv att du behöver/skulle må bättre av det? Kram

Kommentera

 
