Biverkning

Förra gången jag började med fluoxetin (anti-Depp) så var den enda biverkningen jag fick att jag började svettas mer. Från att knappt ha svettats alls till att svettas mer. Sen när jag slutade med dem stannade liksom svettningarna kvar, även ett år efter att jag slutat med dem. Nu när jag har ökat dosen från 20-40 mg så har svettningarna blivit avsevärt värre. Sitter rakt fram och svettas just nu och jag får spel på det. Fortsätter det så här så kan jag fan inte gå ut bland folk mer. Vet att övervikten också bidrar till svettningar men detta är ju sinnessjukt. Hatar det. Har bra hygien redan som det är, kan ju inte duscha flera gånger om dagen utan det borde räcka med en.

I övrigt är livet som det är. Saknar sonens pappa mer och mer nu för varje dag som går. Konstigt hur det bara kan komma så vid minsta lilla kontakt med honom. Han ringde sonen idag och vi pratade lite om pengarna för leksaken som jag ska få av honom. Han frågade hur vi skulle göra med det imorgon och jag sa att det inte är tvunget att jag får dem just imorgon. Jag har en sån stark längtan efter nåt så litet som att krama honom. Känna mig trygg i hans armar än en gång. Han var min beskyddare min räddare i nöden och min trygghet. Han fanns alltid när jag behövde honom. Därför är det så frustrerande nu när jag inte kan få det av honom längre. Och jag vågar inte berätta om min saknad av rädsla att det ska gå ut över hans nyvunna kontakt med sonen. Jag älskar honom och det gör ont att han aldrig mer kommer vara min att älska.

~ av Borderlinemum på februari 5, 2012.

Ett svar to “Biverkning”

  1. Så du har också det problemet med svettningar?! Jag vet ju att det kan vara en vanlig biverkning när man börjar med en viss medicin och så blev det för mig. Men den ökade svettningen stannade kvar trots senare byte av medicinen, vilket jag inte alls fattade. Och jag fortsätter svettas som bara den. Kan gå en promenad, spelar ingen roll om jag fryser eller liknande, t-shirten kan vara helt blöt efteråt… men värst är nog i pannan, nacken och mellan brösten. Har för vana nu för tiden att ha med pappersnäsdukar så att jag ibland diskret att torka bort det värsta… så jag lider med dig. Kram.
    PS: Anti-torr deo på apoteket kan hjälpa en hel del om du inte redan testat det.

Kommentera

 
