Inte helt bra

Jag mår inte så bra. Varken psykiskt eller fysiskt. Har en ångest som heter duga. Är fortfarande förkyld och har hosta. Det suger alltihop. Ändå finns det en del positiva saker. Vet inte om jag skrivit det i bloggen tidigare men jag står i kö till en överviktsoperation. Har stått i kö i nästan ett år nu. Väntetiden är två år men så hörde jag att om man utnyttjar vårdgarantin så är väntetiden bara ett år ungefär. Så jag ska ringa och åberopa vårdgarantin. Det går inte längre att jag äter som jag gör. Jag kvalificerar mig ju för en operation men det som kan sätta käppar i hjulet är mitt psykiska mående. Man får inte ha självmordstankar. Men jag ska ge det en chans och hoppas verkligen att jag får göra en sån. Det behövs.

~ av Borderlinemum på februari 10, 2012.

Kommentera

 
