Jag är ett misslyckande

Jag har inte skrivit så mycket om min pappas död på sistone. Det är inte för att jag bearbetat sorgen, utan snarare för att jag förnekat faktumet att han inte längre finns. Detta har nu ställt till det. Vet ännu inte hur mycket. Vi barn skulle anmäla gravrättsinnehavare till kyrkan, alltså vem som ska fatta beslut om graven och sånt. Jag stod på begravningsräkningen så även de papperna om det kom hem till mig. Man hade sex månader på sig att skicka in vem som skulle vara innehavaren. Det har nu gått 10 månader sedan begravningen och papperna har inte skickats in. I min förnekelse har jag helt glömt bort det och ingen av syskonen har sagt nåt. Så tog mamma upp det härom dagen. Började babbla att då kanske de begraver nån annan där och sånt. Har sån ångest ikväll. Borde ringa dem och förklara hur det ligger till men har telefonfobi så vet inte om jag vågar. Blev arg när jag pratade med mamma ikväll och sa att jag lika gärna kunde ta livet av mig, sen lade jag på och stängde mobilen. Omoget kanske men alla känslor överväldigade mig. Har kämpat emot tårarna hela kvällen fast jag kanske borde släppa ut dem. Men jag kan inte ge efter för denna smärtan. Jag kan inte acceptera att jag aldrig får vara nära min pappa igen, höra hans röst igen, se honom igen. Det gör för jävla ont! När han dog var jag i en rejäl svacka och jag hatar att han aldrig fick se mig lyckas med något. Jag saknar honom så mycket. Han var min trygghet. I snart elva månader har han varit borta och jag är inte närmre ett accepterande nu än jag var när det hände. Och nu har jag kanske gjort så han inte ens får vila i frid.

~ av Borderlinemum på februari 15, 2012.

Kommentera

 
