Sömnen är helt åt helvete

Ja som rubriken nämner så är min sömn sämre än någonsin. Ibland somnar jag på kvällen, ibland tar det längre tid men det är liksom inte det som är problemet. Jag vaknar riktigt tidigt (eller sent) mellan 03 och 05 VARJE natt. Sedan har jag sjukt svårt att somna om igen. Drömmer en massa sjukt också. Är det inte drömmar om zombiekatter så är det att exet dör eller att jag har sex med Lillbrorsans kompis. Drömmarna gör mig galen. Och oftast utspelar de sig i en miljö som ser exakt ut som i verkligheten och det gör dem mer skrämmande. Har till och med börjat få svårt att skilja drömmarna från verkligheten ibland. Det måste vara min medicin som gör att det blir så här. Så frågan är om det är värt det?

~ av Borderlinemum på februari 24, 2012.

Ett svar to “Sömnen är helt åt helvete”

  1. vad jobbigt det låter ! Hade samma problem med en massa … nu tappade jag namnet… Iaf såna där drömmar där man kan se saker o höra saker o man tror man e vaken… Sov väldigt mkt dåligare och hade konstiga drömmar utöver de andra… De försvann när ja trappa ner medicinen… Dock har ja andra biverkningar ist och det är omöjligt att typ sluta med den.. Men hoppas det går ändå..

    Ta upp detta med din läkare tycker jag ! För det är ju jättejobbigt!

Kommentera

 
