Förvirrad

Jag är förvirrad. Vet inte vad jag vill. Har länge varit säker på att jag vill göra en vikt operation men så skrev jag till min läkare igår och fick uppfattningen att hon var negativt inställd till det. Så på mötet idag sa jag att jag ville avvakta. Vänta tills jag kommit igång med dbt först. Gällande borderline tyckte han inte det skulle hindra operation. Men jag fick som sagt lite kalla fötter. Nu ångrar jag det. För som jag skrivit innan tror jag det skulle vara bättre för mig. Jag skrev till min läkare och frågade hur lång tid hon tror det tar innan jag kan börja med dbt får se imorgon om hon svarar. Funderar på att kanske sluta röka nu, sen planera en operation i början av juni. Måste äta flytande föda i fem veckor innan en operation, men vill sluta röka innan dess så jag tar en sak i taget. Att vänta tre månader till är inte hela världen för jag vill ju vara helt söker på att det är det rätta. Känna skönt att veta att jag får en operation i alla fall.

~ av Borderlinemum på mars 8, 2012.

Kommentera

 
