Emotionellt instabil

Jag har länge varit så kallat emotionellt instabil. Men de senaste veckorna (månaderna) har jag haft instabiliteten under någorlunda kontroll. Jag stänger in känslorna inom mig. Jag genomlider ångesten. Men sedan jag slutade röka har ångestnivån ökat kraftigt. Även självskadetankarna. Dessutom har rökstoppet gjort mig otroligt okoncentrerad. Läste någonstans att rökning kan ha bra effekt mot ADHD. Kanske därför jag känner mig helt ”luddig” i huvudet. Irritationen har gått över ganska mycket i alla fall. Det som skrämmer mig mest och tar mest kraft från mig är tankarna på att skada mig själv. Jag kan känna rakbladet mot huden. Ser blodet rinna när jag blundar. Men jag kämpar emot och det är antagligen det som gör mig så in i helvetes trött. Sover mycket mer än vanligt. Men en ljuspunkt är att jag ska på möte hos en dbt terapeut nästa vecka. Det borde vara något jag kan bli hjälpt av. Om jag bara kan få en adhd utredning också så kanske saker och ting kan lätta för mig. Jag har frågat min morbror (som är narkoman) om han inte kunde fixa ritalin eller concerta till mig så jag kan prova det en eller två gånger för att se om det har effekt. Det kunde han sa han, men om någon får reda på det får han väl skit för det. Nu ska jag fortsätta ligga i sängen tills sonen ska hämtas. Har inte lyckats göra nåt annat än att lämna sonen i skolan och köpa kaffe på Ica idag. Men ibland är det så. Dåliga dagar. Suck.

~ av Borderlinemum på mars 22, 2012.

Ett svar to “Emotionellt instabil”

  1. Det är nog så att man klart mår dåligare när man slutar röka. Man blir känsligare och har inte det att trösta med längre. Man tar ju bort en rutin man har. Men det går att stå emot. Å iaf så kommer du mår mycket bättre utan rökningen ! Jag har slutat och börjat slutat och börjat. Men jag känner att det absolut inte är värt det, att röka ass¨å. Mår mkt bättre när jag inte röker. Även om man mår jättedåligt och man tror att det kommer hjälpa att börja röka, så gör det inte de. Kan vara lite lugnande ibland. Men då är t.e.x träning bättre. Man måste hitta något .

    Förstår den där känslan av att man längtar efter rakbladet…. Hoppas det går över för dej ! De e jobbigt !!! kram !

Kommentera

 
