Molnen hopar sig

Känns som att fler och fler moln hopar sig på min himmel. Visst har det varit mulet mest hela tiden, men än en gång har molnen tagit överhanden. Jag försöker att inte tänka på det som gör ont. Men det är svårt. Det finns i mina tankar hela tiden. Det oförlåtliga han gjort. Som jag ändå skulle förlåta om han bad mig om det. För ja… Så dum är jag.

För övrigt har sonen påsklov denna veckan. Så jag ska försöka hålla oss sysselsatta. Hans pappa ringde honom precis och sa att han skulle hämta honom på onsdag. Låtsades som ingenting om allt annat som kommit fram på sistone. Fast sonen sade att han är ledsen. Sonen är riktigt ledsen och har idag uttryckt att han tycker att hans pappa kastat bort honom och att han inte vill träffa sin pappa mer. Det gör ont i mig att höra. Men sonen är lojal mot mig som jag varit lojal mot min pappa. Jag försöker att inte påverka sonen negativt. Säger inget om hans pappas äktenskap och vad jag tycker om det när han är i närheten. Allt han säger kommer från hans egna tankar och känslor. Men han vågar inte säga nåt till sin pappa om det. Fast jag försöker låta honom förstå att det är bäst att berätta hur man känner. Jag skulle aldrig beröva honom sina känslor. Kalla dem osanna eller oriktiga. Han ska inte bli som jag. Han ska få känna vad han vill när han vill. Han är min ögonsten och utan honom tror jag inte jag hade levt idag.

~ av Borderlinemum på april 2, 2012.

Kommentera

 
