Röksug

Sedan jag fick reda på att sonens pappa har gift sig har jag varit extremt röksugen. Men jag har stått emot. Tre veckor var det igår. Får väl erkänna att jag är lite stolt över mig själv. Men jag är envis när jag måste göra nåt. Om jag inte slutar röka så opereras jag inte. Eller jo visst kan jag ljuga om det men det är ju för min egen säkerhet.

Denna veckan får jag veta om det blir operation i maj eller inte. Om kirurgen tycker att min planerade behandling är tillräcklig eller inte. Håller tummarna för det. I så fall blir det flytande föda från nästa vecka fram tills operationsdagen. Men det klarar jag. Envis som sagt.

Känner mig lite stabilare idag. Fortfarande ledsen över sonens pappa men börjar landa lite i det. Försöker att hålla mig sysselsatt med annat. Sover mycket. Allt för att inte behöva känna för mycket. Försöker skydda mig själv. Men fan vad det hade varit skönt att bara ta en cigg och slappna av. Är mycket mer rastlös sen jag slutade röka. Nikotin har viss effekt på adhd har jag hört så kanske är det det. Hoppas jag får en adhd utredning snart. Tror det skulle få många bitar att falla på plats.

~ av Borderlinemum på april 3, 2012.

Kommentera

 
