Kämpar emot

Genom ett samtal till Skatteverket kan jag får reda på vem exets fru är, hur gammal hon är, om hon har barn, om exet har fler barn, ja allt möjligt. Men kommer det hjälpa mig? Nej. Därför kämpar jag emot. Det är tur att jag har telefonfobi, speciellt när det gäller att ringa myndighetspersoner. För det kommer göra mig galen. Särskilt om jag hittar henne på Facebook. Då kanske hon skriver om dem. Ja det går bara inte. Så bäst är att inget veta såvida han inte säger något själv. Vilket han inte lär göra.

Jag rökte innan idag. Det får jag betala för nu med en jädrans huvudvärk. Men det lugnade ner mig. Har ett helt paket cigg här hemma nu, minus de två jag rökte när sonen var med exet. Kanske kommer jag ta en till cigg ikväll. Kanske inte. Ska försöka låta bli. Har inte fått svar om det blir operation i maj eller inte än, så förhoppningsvis kommer mailet imorgon. Jag håller fortfarande tummarna hårt. Jag behöver operationen som en del av min väg mot bättre mående. Allt hänger ihop.

Nu ska jag sysselsätta mig med att hänga upp tvätt och tömma diskmaskinen innan jag lägger mig.

~ av Borderlinemum på april 4, 2012.

Kommentera

 
