Väntan känns så lång

Åh vad väntan känns lång. Har ännu inte fått nåt besked från kliniken om vad som bestämdes igår på mötet. Håller fortfarande tummarna. Hoppar till varje gång ett mail plingar i mobilen. Fan kan de inte bara skriva snart. Så jag kan förbereda mig för vad det än blir.

Sonen har fått sitt påskägg idag. Han blev superglad och nöjd och det är ju kul. Själv borde jag gå och ta en dusch. Håret är smutsigt och jag känner mig ofräsch. Men orken finns inte riktigt. Kanske borde jag gå vidare som alla säger. Men det är inte så lätt. Har haft över ett år utan någon som helst kontakt med exet men ändå känner jag likadant. Jag kan ju inte tvinga bort mina känslor. Det går inte längre. Jag kan inte lura någon annan att tro att jag älskar den personen mest när det är någon annan jag älskar.

Sonen var ju med sin pappa igår. Han hade sagt till sin pappa att han inte vill att han ska va gift och då hade han tydligen sagt att han kanske skulle skilja sig. Men det säger han väl för att göra sonen glad bara.

Alltså jag borde verkligen duscha. Jag och sonen borde gå ut i det fina vädret. För här skiner solen. Känner mig som en dålig förälder som är så orkeslös.

~ av Borderlinemum på april 5, 2012.

Kommentera

 
