Ångest!!!

Jag har skrivit åtskilliga meddelande till sonens pappa om allt som kommit fram. Han har inte svarat. Men nu precis skickade han ett meddelande och frågade om jag inte kunde köpa ett jättestort påskägg till sonen för han hade glömt köpa, så kunde jag få pengar av honom sen. Hur vågar han ens? Har han ingen skam i kroppen? Så skrev jag att jag redan gett honom tyvärr, för han fick av mig igår, men att han kunde träffa honom i påsk om han ville. Eller köpa ett ägg som vi kunde hämta av honom på jobb. Men han svarar inte. Så jag ringde. Men han svarade inte… Jag hatar att känna mig så handlingsförlamad. Jag kan inte göra någonting. Jag kan inte tvinga honom att prata med mig. Jag kan inte få honom att älska mig. Men jag önskar att jag kunde. För jag får ångest av allt detta. Av att han är så långt borta.

~ av Borderlinemum på april 6, 2012.

Kommentera

 
