Bloggar mycket idag

Ja jag bloggar mycket idag jag vet. Men har bara varit hemma hela dagen och haft helt för mycket tid att tänka på allt. Speciellt det som gör mig ledsen. Sonens pappa hade tydligen menat att jag skulle köpa ett väldigt stort påskägg från honom till Victor. Inte att vi skulle ge ett ihop. Så får fixa det imorgon.

I övrigt börjar jag bli galen som jag skrev innan. Snart kommer jag bli psycho exet igen om jag inte lyckas avleda detta på nåt sätt. För jag vill inte nedvärdera mig själv på det sättet igen. Det är bara det att jag är sinnessjukt familjeorienterad. Jag gör ALLT för min familj. Jag kommer kämpa för att få honom att förstå. Jag överdriver inte när jag säger att ingen kan älska honom som jag gör. Men kanske är jag egoistisk som vill hålla fast i honom. Han förtjänar bättre än mig. Men samtidigt har jag blivit bättre. Eller mer inåtriktad. Inte så våldsam längre. Jag önskar bara att han kunde kämpa för mig. Men jag är inte värd att kämpa för. Har märkt det.

Har inte pratat med mamma på över en vecka nu. Känns skönt samtidigt som det känns sorgligt. Skönt att slippa kontrollen, irritationen och sånt. Men känns trist att hon inte brytt sig om att höra av sig. Jag betyder inget för någon. Annat än för min son. Det räcker visserligen. Men samtidigt gör det ont att de som borde bry sig inte gör det. Eller nu var jag orättvis kanske. Min syster och några vänner bryr sig också det har jag märkt. Syrran har börjat visa mer känslor och det gör mig jätteglad. Nu ska jag mysa med sonen innan läggdags för honom.

~ av Borderlinemum på april 6, 2012.

Kommentera

 
