Påsk

Ja det är påsk. Bryr jag mig? Nä. Borde jag bry mig? Kanske. För sonens skull. Vi ska till min syster idag men vi ska äta nåt annat än påskmat. Syrran hade redan ätit påskmat två gånger så det får bli nåt annat. Igår käkade jag och sonen köttbullar och prinskorvar, vår version av påskmat. Han har fått påskägg i alla fall. Det är väl det barnen vill.

Hur påskigt är det egentligen att vakna till snö? Inte speciellt. Sen allas jävla statusuppdateringar om snön på Facebook. Ja men och? Vi kan väl se det själv? Vi kan väl förstå att ingen vill ha snö nu när det är vår! Nej förlåt jag är bitter nu. Alltid bitter. Är en bitterfitta. Allt är orättvist. Hatar livet.

Nu ska jag försöka städa lite innan vi ska bege oss till min syster. Där ska vi stanna tills imorgon. Ska bli skönt med sällskap. Dagen igår var hård, nog mycket för att jag var hemma med sonen hela dagen. Inget att fördriva tiden med. Eller jo hade kunnat städa men var inte på humör. Är väl aldrig på humör för det. Men måste idag. Vill inte komma hem till det här stöket.

~ av Borderlinemum på april 7, 2012.

Kommentera

 
