Ledsen igen

Blev inget med att sova tidigt. Fastnade i en bok. Gör oftast det när det är en bok jag kan koncentrera mig på. Då måste det vara en bra bok. Jag läser ”alkemisten” nu och den är fängslande. Fick den av M, han jag alltid pratade med innan. Har inte läst den tidigare men började på den igår och snart är den utläst. Men nu så fort jag slutat läsa kommer känslorna och sorgsenheten ikapp. Allt med sonens pappa. Tankarna på honom liggandes med armarna runt någon annan. Smekandes någon Annans hår. Säga till henne att han älskar henne. Det smärtar att tänka på det och jag önskar jag kunde låta bli men det går inte. Jag älskar honom, mer än ni säkert kan förstå. Han gav mig livet tillbaka en gång för länge sen när jag inte ville leva längre. Han gav mig hoppet om en bättre framtid. Han gav mig världens vackraste och underbaraste son. Han har tagit allt det ifrån mig. Utom sonen. Tack och lov! Men allt annat. Glädjen, hoppet, önskan att leva. Det är till och med svårt att andas nu. Jag saknar honom.

~ av Borderlinemum på april 9, 2012.

Kommentera

 
