Vilodag

Idag ska jag bara vila och ta det lugnt. Det är ju sista dagen på sonens påsklov. Måste visserligen tvätta en maskin tvätt och laga mat och sånt. Men har inga planer på att göra något speciellt. Inte ens gå ut. Det blåser och är tråkigt väder.

Hade en obehaglig dröm inatt. Jag var på min egen begravning, men jag var inte död. Alla var där och skrattade och hade roligt, och jag fick inte ens några blommor på graven. Eller jo några buketter de plockat själva. Förstår inte vad en sådan dröm kan betyda. Att drömma om sin egen begravning tillhör väl inte direkt vanligheterna.

Nu ska jag vila ögonen en stund. Känner mig så jävla trött.

~ av Borderlinemum på april 9, 2012.

Kommentera

 
