Separationsångest

Sonens första dag i skolan på över en vecka. Känns konstigt att vara utan honom. Saknar honom innerligt.

Idag är det mer info hos dbt terapeuten. Vet inte hur jag ska orka. Har varit vaken mer än jag sovit om vi säger så. Är helt slut. Min hjärna går på sparlåga. Behöver duscha också. Orkar ingenting. Jag tar död på mig själv långsamt genom att tänka på detta. Behöver starta på nytt någon annanstans. Men nytt folk. Få nya minnen. Glömma allt gammalt. Men jag är för feg för att dra upp rötterna. Rötterna jag äntligen fått efter ett rotlöst liv.

Pratade med exets kompis igår. Han sa att han inte kan prata med mig så länge jag förstör mig själv så här. Jag vet att jag förstör mig själv. Hatar mig själv för att jag ens fortfarande älskar exet. Efter hur han varit mot mig. När pappa dog. Och nu. Han bryr sig inte. Jag kan inte tvinga honom att älska mig. Jag vet det. Men jag vill att han ska älska mig. Jag vill ha livet tillbaka och han är den enda som kan ge mig det.

~ av Borderlinemum på april 10, 2012.

Kommentera

 
