Orkar ingenting

Jag orkar ingenting längre. Allt är bara helt fel. Mitt liv är inte vad det borde vara. Jag skulle inte bli så här. Jag skulle bli mycket mer än detta. Jag skulle ge min son det liv jag aldrig haft. Tryggheten. Ekonomin. Stabiliteten. Istället är allt helt fel. Jag är psykiskt sjuk, sjukskriven och klarar knappt av att hålla ordning i mitt eget hem.

Fick brev av kirurgen idag. Jag förstår hur han resonerar och att det är för mitt eget bästa. Hösten är ju trots allt inte väldigt långt borta. Jag har varit överviktig så länge så ett halvår mer eller mindre är inte hela världen. Det är egentligen bara bra så att jag kan komma över allt hemskt som hänt på sista tiden. Allt det jobbiga. Hade ju inte räknat med att komma till för operation förrän i september ändå. Då har jag väntat ett och ett halvt år sen jag ställde mig i kö.

Nu ska jag lägga mig i sängen vid datorn igen. Precis som jag gjort hela förmiddagen. Orkar man inte så orkar man inte.

~ av Borderlinemum på april 11, 2012.

Kommentera

 
