Jävla mage

Har fortfarande ont i magen. Den bubblar och har sig. Riktigt högt låter den. Och värker. Tror inte att magkatarr låter men kan aldrig tänka mig att det är nåt annat. Det känns som magkatarr.

Sonen ringde sin pappa innan för att se om de ska träffas på lördag som bestämt. Så ville sonen att exet och jag skulle prata om det. Så sa han när och jag sa okej och så frågade jag om jag får mina pengar då. Då blev han skitarg och började skälla på mig att varför behövde jag tjata om de jävla pengarna och att jag kan sluta störa hans liv. Det gjorde ont. Och jag blev ledsen. Fast jag kanske inte borde. Men jag förväntade mig inte nåt sånt. Från total ignorans till att bli så arg. Det skakade om mig rejält. Men nu får jag förstå och acceptera. Jag kan inte jaga någon som inte bryr sig om mig. Hur ont det än gör.

Nu ska jag trotsa min värkande mage och försöka sova. God natt!

~ av Borderlinemum på april 12, 2012.

Ett svar to “Jävla mage”

  1. Kram!

Kommentera

 
