Mys med min son

Ser på film och myser med sonen med middag framför teven. Ibland får man slappa till det. Har fortfarande ont i magen som jag haft sen igår kväll. Magkatarr. Är sjukt irriterande. Kanske ska dra ner på ciggen, kaffet, vinet och allt onyttigt jag stoppar i huvudet. Men det är lättare sagt än gjort. Ångestlättande laster är svåra att bli av med. Var ska jag då göra av ångesten om jag slutar med dem sakerna? Eller ja riktigt så illa är det inte. Inte med vinet i alla fall men med allt det andra kanske.

Fick nu plötsligt en sådan klump i halsen. Hatar när ångesten bara hoppar på mig sådär. Får ta en cigg och se om det hjälper…

~ av Borderlinemum på april 12, 2012.

Kommentera

 
