Matsäck

Måste få sonen att somna så jag kan fixa matsäck till honom. Han ska på utflykt med skolan imorgon. Så jag ska ägna kvällen åt att steka pannkakor. Det är han värd min lille gosse.

Jag impulsshoppade på nätet idag. En skrivare, vilket ju inte är helt fel att ha. Speciellt med tanke på att jag tänkt söka fonder och då behöver man kunna skriva ut blanketter och sånt. Jag behöver verkligen pengar, även om jag ogillar att tigga. Kollade lite på nätet och såg att tyvärr hade en del fonder sista ansökningsdag den 15 april. Men jag vet två fonder jag ska söka i alla fall. Pengarna hade jag tänkt ha till lite utflykter och sånt under sonens sommarlov. Ekonomin är ju oftast ett hinder. Sen ska jag även ansöka om vårdbidrag för sonen tänkte jag, även för merkostnader. Det går ju sönder en hel massa grejer här hemma när han är i farten, kläder går sönder och behöver tvättas oftare än jag anser vara inom det normala. Skor och gummistövlar håller i en till två månader. Ja en hel massa kostnader som kanske inte hade funnits om han inte haft ADHD. Men samtidigt känns det för mig så fel att ta emot pengar för att han har en diagnos. Känner mig så dubbel och vet inte riktigt hur jag ska göra. Sen har jag ju försäkring på honom sen han föddes så tänkte kolla upp om de kunde vara till någon hjälp. Men tydligen måste man ha något extra tillägg till försäkringen för att få ersättning vid medfödda fel, såsom ADHD. Tycker det är lite taskigt ändå med tanke på att jag ändå betalar 1500 per år för den försäkringen. Men ja ja försäkringsbolag är oftast inga att räkna med har jag lärt mig.

Nu ska jag gå och steka pannkakor.

~ av Borderlinemum på april 16, 2012.

Kommentera

 
