Fy fan

Fy fan vad jag hatar att städa. Men samtidigt tycket jag ju om att ha ett rent hem. Det går inte riktigt ihop. Ja ja mitt rum och vardagsrummet är städat i alla fall. Det får nog räcka för idag. Tänkte ta en dusch och gå ner till affären innan jag hämtar min lille pojke. Det tar på de lilla krafterna jag har att städa två rum. Men istället för att vara nöjd med det tycker jag att jag borde städa resten av lägenheten också… Men jag har ju helgen och nästa vecka och veckan efter det. Det är ju inte smutsigt utan mer stökigt. Papper och kläder och leksaker över allt. Katterna som släpar runt sina leksaker och sonen som har sina leksaker överallt. Jag som lägger papper och räkningar till höger och vänster och slänger kläderna lite överallt. Jag borde ju föregå med gott exempel för min son men det är svårt när jag inte klarar av rutiner och struktur alls bra. Det blir lite av ett dilemma får jag säga. Men nu ska jag i alla fall ta en välbehövlig dusch och njuta av det.

~ av Borderlinemum på april 19, 2012.

Kommentera

 
