Inre stress

Jag känner mig så stressad. Ska va i en stad i närheten imorgon bitti senast 9,15. Det tar ett tag att åka, speciellt på morgnarna då alla pendlare åker. Anledningen till att jag ska dit är att jag erbjudit mig att följa med min kompis när hon gör cellprov. Hon är väldigt rädd för det då hon fick problem efter förra provet, eller ja hon fick opereras efter förra provet och det gick lite illa. Jag ser fram emot att träffa henne och så, men jag är tvungen att lämna sonen tidigare än jag brukar, och så har han studiedag imorgon. Är så rädd att jag ska missa bussen.

En annan stressfaktor är att sonen och jag skulle med en av hans klasskamrater hem efter skolan. De bor i samma byggnad som vi så det är inga problem så. Men så uttryckte sonen innan att han inte vet om han vill dit eller inte. Sen ringde syrran och frågade om vi ville komma till henne imorgon och sova över. Hennes man ska på firmafest och det blir tråkigt för henne att sitta själv. Men hela dagen imorgon känns som en riktigt stressfaktor. Särskilt om vi ska hem till hans klasskamrat och sen till min syrra. Hon skulle ringa ikväll så jag ska höra hur dags hon tänkt och så… Ska försöka sova tidigt ikväll i alla fall och ska lägga sonen snart också. Kommer inte klara morgondagens stress om jag inte får tillräckligt mycket sömn. Ibland önskar jag att jag kunde dela mig i två och vara på mer än ett ställe samtidigt. Men det önskar väl alla ibland…

~ av Borderlinemum på april 19, 2012.

Kommentera

 
