Inte hunnit blogga

Idag har jag inte hunnit blogga då jag varit i farten hela dagen. Jag som skulle ha en lugn dag idag. Det hela började med att syrran skrev ett sms och frågade om vi skulle ta en runda i stan idag och sen åka hem till mig så kunde hon hjälpa mig fixa ordning. Jag hade redan sagt nej till min kompis K som ville komma hit, men jag kände att syrran orkade jag med. Älskar att umgås med henne. Så hon och hennes minsting tog tåget hit och vi gick på stan och fikade och kollade i affärer. Sen tog vi bussen hem till mig och städade. Riktigt städade alltså. Fy fan vad jag är trött i knopp och kropp nu. Syrran ska komma i helgen antagligen och hjälpa mig måla i hallen och köket. Mamma bodde här ett tag och hennes hundar och katter förstörde tapeterna totalt. Nu känner jag att det är dags att göra vid det och syrran är duktig på sånt så jag är glad att hon erbjöd sig. Hon är världens bästa syster!

Ännu oroar jag mig för ekonomin och om mamma kommer ge mig pengar till sina avbetalningar. Jag skrev ett sms till henne om det innan men hon har inte svarat. Det är ju verkligen normalt föräldrabeteende att blåsa sina barn på pengar. Eller inte… Är trött på att inte bli uppskattad efter allt jag gjort för henne!!! Imorgon är det dbt igen. Egentligen känner jag att jag inte orkar men jag ska ta mig dit ändå. Jag vet att det kommer göra mig gott i slutänden.

Nu ska jag lägga mig och försöka sova. Är så glad över hur fint jag och syrran gjort i lägenheten idag. Hon var här enda till tjugo över fyra och hjälpte mig fixa. Sen gick jag på vernissage på sonens skola. Hade helt glömt det så det var tur att de påminde mig när jag hämtade sonen vid tjugo i två. Efter vernissaget var det dags att gå hem och fixa middag, sen har jag fortsatt göra ordning i princip hela kvällen. Imorgon ska jag försöka rensa ut i sonens rum efter dbt:n. Han har helt för mycket grejer. Ska försöka möblera om i hans rum någon dag också. Jag märker hur jag mår bättre av ordning så jag ska verkligen försöka hålla det fint här hemma. Önskar bara jag hade pengar till ett nytt köksbord och något att ha i hallen. Men det kommer komma en dag då jag har det förhoppningsvis. Nu ska jag knyta mig så Godnatt på er om ni orkade er enda ner hit!

~ av Borderlinemum på april 23, 2012.

Kommentera

 
