Att leva för sitt barn

Jag lever för min son. Ingenting annat. Han är allt jag har, och jag är allt han har. Visst har jag vänner och syskon och så men jag skulle aldrig hålla mig vid liv enbart för deras skull, så som jag håller mig vid liv enbart för sonens skull. Så hemskt är det. Jag vet inte vad som kommer hända när han inte behöver mig längre. När han är vuxen. Förhoppningsvis mår jag bättre då. Han är mitt liv. Jag gör allt för honom. Hade inte han funnits är jag ganska säker på att jag inte hade levt idag. Eller att jag hade haft det mycket värre. Kanske knarkat. Eller varit alkoholiserad. Inlagd. Ja vem vet vad. Nu måste jag kämpa för hans skull. För så länge han behöver mig ska jag finnas till hands för honom.

~ av Borderlinemum på april 25, 2012.

Kommentera

 
