Hönsmamma

Jag är en riktig Hönsmamma. Jag oroar mig för allt. Idag ska sonen för första gången gå hem med en kompis själv efter skolan. Han har känt pojken och hans föräldrar sen han var nio månader så jag litar på dem och han vet hur de är. Men ändå oroar jag mig för min lille pojke. Det kommer säkert gå jättebra och jag ska dit sen vid halv fem för pojken ska på fotbollsträning fem och sonen ska följa med och prova. Han har ju tjatat att han vill gå på fotboll och detta stället ligger typ fem minuter hemifrån och många i hans klass går där. Sen är det på torsdagseftermiddagar så det är helt okej.

Själv ska jag träffa E idag. Tänkte fråga om hon kan köra mig till coop så jag kan handla lite. Det går inte att handla här på Ica för det blir helt för dyrt. Vi får väl se vad hon säger. Det värsta är att mamma har mina källarnycklar som gör att man kan köra enda upp till lägenheten. Annars får man gå en bra bit uppför en helvetes backe. Det är jobbigt nog utan en massa matkassar. Jag kanske kan fråga min granne som jag känner om jag kan låna hans källarnyckel i en timme. Det borde gå bra såvida han inte tvättar eller något. Nu ska jag gå in och ställa i ordning eller kanske titta på film jag får se vad jag orkar.

~ av Borderlinemum på april 26, 2012.

Kommentera

 
