Fegis

Jag är en tvättäkta fegis. Jag vågar inte se läskiga filmer, även om jag gillar det. Detta mycket på grund av att jag blir rädd att sova efteråt. Samma sak med böcker. Läser en jättespännande och intressant bok just nu, men jag vågar knappt fortsätta läsa. För kanske kan jag inte somna sen. Eller kanske drömmer jag mardrömmar och då har jag ingen som kan få mig att känna mig trygg om jag vaknar och är vettskrämd. Det har kanske i grund och botten att göra med att jag är otrygg i mig själv. Att jag inte är van vid att vara ensam, utan någon som är äldre än mig eller i alla fall vuxen. Jag kan ju inte precis väcka sonen mitt i natten om jag har drömt något hemskt. Men jag kan inte heller ha ett förhållande med någon för att jag ska våga se läskiga filmer och läsa läskiga böcker. Nu ska jag försöka sova i alla fall och förhoppningsvis håller sig de hemska drömmarna borta.

~ av Borderlinemum på april 28, 2012.

Kommentera

 
