Så är det ännu en söndag

Som jag säkert nämnt innan så ogillar jag söndagar. Jag har inlett dagen med kaffe och cigaretter, och lite upplockning och dammsugning. Är så trött på oordningen. Sonen har plockat upp själv på sitt rum under lite jämmer och klagande. Men han fick ta sin tid och han följde listan jag skrivit åt honom. Min duktiga lille pojke börjar bli stor nu! Själv har jag bara vardagsrummet kvar. Hallen och köket är fixat. Toaletten har jag ännu inte tagit itu med för där behövs en storrengöring med skrubbning av kakel och rengöring under badkaret. Är inte riktigt på humör för det. Kanske blir senare ikväll för sonens kusin ska komma och sova över och då kan jag ta tiden att göra det. Sonen är ju ledig i två dagar till och det känns mysigt. Vi har haft så roligt ihop de senaste dagarna. Men nu får jag väl gå och fortsätta med städningen så det blir färdigt någon gång.

~ av Borderlinemum på april 29, 2012.

Kommentera

 
