Ångest igen

Ja då kom ångesten igen. Den vrider och vänder i mitt inre. Jag vill bara falla på knä och gråta. Jag saknar mitt ex trots allt. Jag önskar att han fortfarande fanns i mitt liv. Oavsett hur mycket illa vi gjort varandra. Oavsett hur mycket jag försöker tränga undan känslorna. Jag vill bara gå och lägga mig och sova. Vakna som en ny människa med ett nytt liv. Det enda jag vill ha kvar är sonen och min syrra och hennes familj. Och pappa. Eller minnet av honom i alla fall. Men jag har det liv jag har och jag kommer inte få något annat. Hur ska jag kunna acceptera det någonsin. Acceptera MIG någon gång. Jag tror det är hopplöst att ens försöka.

~ av Borderlinemum på maj 1, 2012.

Kommentera

 
