En dag med ångest

Idag har varit, och är fortfarande, en dag av ångest. Sonen har varit med sin pappa sedan ett och kommer förhoppningsvis hem snart. Saknar min lille pojke en massa. Och även om jag kanske inte borde så oroar jag mig en massa. En annan ångestfaktor är att än en gång se exet gå. Hem till sin fru. Eller nåt. Hur länge ska jag kunna låtsas att det inte gör ont? För det vrider och svider inuti. Tårarna bränner men jag tillåter inte dem att komma fram. Varför ska jag gråta när det inte finns någon som kan trösta mig? Vi har haft vårt och det är över varför kan jag inte bara ta det så? Varför ska det göra så ont i mig? Andra går vidare. Jag stannar. Trampar på samma ställe. Känns som att jag trampar vatten. Står still men måste trampa för att hålla mig över ytan. Även om jag ibland inte ens vill vara över ytan längre. För allt känns onekligen meningslöst när jag tänker på att jag måste leva resten av mitt liv utan mitt livs kärlek.

~ av Borderlinemum på maj 5, 2012.

Kommentera

 
