Jaså du

Ringde exet precis och frågade när han ska hämta sonen. Han skulle hämta honom efter kyrkan. Kyrkan?! Tror inte Gud rättfärdigar vad han har fått mig att gå igenom. Vad han får sin son att gå igenom. Men kanske dövar det hans dåliga samvete. Vem vet. Han är ju säkert där med sin fru. Mig passade det aldrig att gå i kyrkan med fast jag många gånger ville. Tro det eller ej så är jag ju faktiskt troende och har drömmar om att en dag bli präst. Men jag ska inte lägga energi på att bry mig om vad han gör. Jag överlever ensam. Just because i am alone does not mean i am lonely. Men jag känner ju mig faktiskt ganska ensam. Men det är väl mitt kall här i livet. Att visa alla andra att det visst går att vara ensam. Även om jag är en person som alltid behövt omringa mig med människor förr så har jag nu vant mig vid att vara för mig själv. Det går an bara man inte tänker för mycket på det.

Exet ska i vilket fall hämta sonen vid ettiden så han får väl göra sig redo. Han har precis ätit amerikanska pannkakor så nu får han väl klä på sig. Ha en bra dag! Det ska jag försöka ha i alla fall.

~ av Borderlinemum på maj 5, 2012.

Kommentera

 
