Sonens dag

Sonen hade haft det bra med sin pappa. De hade åkt hem till honom och ingen fru fanns där då i alla fall. Exet hade fixat ett rum åt sonen och de gick till en möbelaffär och kollade säng. Sonen blev ju jätteglad och jag är så glad att hans pappa har lyssnat på vad jag sagt om att sonen känt sig utanför eftersom han inte fick något rum hos sin pappa. Hoppas att det kan hjälpa till att bättra på sonens självkänsla. Jag och exet pratade inte om när han ska sova där och så men han tar väl det när det är dags. Jag vill egentligen sitta ner och prata med honom om hur sonen är vid läggning och så, men det tror jag inte han vill. Hoppas bara han lyssnar på sonen att han vill sova med öppen dörr och en liten lampa tänd i sitt rum. Och att han gärna kommer in till en på natten. Det kommer säkert gå hur bra som helst men det är väl naturligt att vara orolig. Sonen vill ju sova hos sin pappa och jag kommer absolut inte stoppa honom från det. Jag kommer sakna honom otroligt och tänka en massa på honom när han är där, men han kommer ju alltid hem till mig. Usch jag vill inte tänka på det nu. Det ger mig bara ångest. Är trött som fan så ska försöka sova nu och det kommer inte gå om jag tänker på massa saker som jag får ångest av.

~ av Borderlinemum på maj 5, 2012.

Kommentera

 
