Varför gör jag så mot mig själv?

Har inte träffat min syster i helgen. Hon har varit på marknad och idag är hon i en park i staden där jag bor. Känns lite tråkigt att hon inte frågat om vi vill följa med. Men samtidigt förstår jag ju att vi inte kan träffas varje helg och att hon vill göra saker själv med sin familj. Men hela tiden ska jag känna mig utanför. Jag kan inte komma folk för nära utan att börja tro att de tröttnat på mig. Känner mig så oförstående. Men jag säger ju inget till henne utan allt är inom mig. Hon har heller inte sagt något mer om målningen i min lägenhet. Får för mig att hon kanske ångrar att hon erbjöd sig… Men allt är i min vilda fantasi. Varför kan jag inte bara sluta tänka negativt hela tiden. Världen kretsar inte kring mig. Jag är bara så värdelös.

~ av Borderlinemum på maj 6, 2012.

Kommentera

 
