Konflikträdd

När jag hämtade sonen i skolan idag sa han att hans lärare är arga på mig. Han hade tydligen berättat för dem att han fått spela ett tv spel med artonårsgräns hemma och då hade de sagt att de skulle prata med mig om det. Saken är den att han har fått hjälpa mig med ett spel som har en sån gräns, vilket jag anser är helt ofattbart att det har. Jag skulle aldrig utsätta min son för något jag anser kan skada honom. Han har fått spela delar i spelet där man spelar gitarr och kör bil. Det rör sig inte om riktiga människor utan olika fantasifigurer. Jag har valt bort blod och sånt i inställningarna vilket är en bra sak med just det spelet. Nu oroar jag mig för att de ska säga något imorgon. Idag sa de ingenting, den av lärarna som var där blängde bara på mig (tyckte jag). Ska nog ta upp det själv med dem imorgon bitti så de förstår att jag inte försöker undvika det. Ska ha utvecklingssamtal imorgon också. Jag anser inte själv att det var fel av mig då jag kan avgöra vad som passar min son och inte. Jag menar vad kan de göra mig? Förstår bara inte varför han skulle säga det för…

~ av Borderlinemum på maj 7, 2012.

Kommentera

 
