Läsperiod

Jag är inne i någon sorts Läsperiod. Jag slukar böcker. Det var längesen jag kunde läsa. Har inte haft koncentrationen. Men de senaste böckerna jag läst har varit så bra att det gått hur bra som helst. Med koncentrationen alltså. Det är en perfekt verklighetsflykt för mig som älskar böcker.

Skrev till min läkare idag. Hon hade ingen möjlighet att ge mig ny tid innan sommaren. Jag bad henne skicka nya adhd skattningsskalor för jag har ju lyckats slarva bort de jag fick sist jag var hos henne. Så när jag får dem ska jag fylla i dem fort som bara den och skicka dem direkt så det inte finns någon chans att de försvinner. På tal om adhd så berättade jag för sonen igår att han har det. Får väl säga att han tog det måttligt bra. Han blev arg för att jag inte sagt det tidigare. Hans självkänsla blev nästan sämre av att få veta det vilket får mig att ångra beslutet att berätta för honom lite grann. Min önskan var ju att det skulle bli tvärtom. Kanske är han inte gammal nog att ta in det än. Men jag har sagt till honom att jag älskar honom oavsett om han har adhd eller inte. Han är samma person som han alltid varit och jag kunde inte älska honom mer!

Imorgon ska vi hem till min syster när sonen slutar skolan. Ska bli skönt att träffa henne och hennes familj. Jag ursäktade mig nästan när jag ringde för jag kände att hon kanske tycker jag är tjatig men hon sa att det bara är roligt när jag ringer. Det var precis vad jag behövde höra från henne. Få lite bekräftelse på att jag inte är i vägen och att hon inte tycker jag är jobbig.

Nu ska jag lägga mig och läsa lite. Läser Carrie av Stephen King och den är riktigt bra.

~ av Borderlinemum på maj 10, 2012.

Kommentera

 
