Filmmys igen

Jag och sonen tittar på film så här mitt på dagen. Shrek 3. Jag har tjatat flera gånger att jag velat se Shrek men sonen har inte velat. Men idag så överraskade han mig med att sätta i den. Så snäll och underbar är han min lille pojke.

Loggade in på försäkringskassan idag för att kolla en sak och såg att jag ska få en massa pengar retroaktivt. Det betyder att jag är beviljad aktivitetsersättning. Yippie säger jag! Även om jag hoppas kunna bli bättre innan januari 2014 så känns det ändå skönt att ha ekonomin i ordning fram till dess. Skönt med ett positivt besked för en gångs skull. När jag fått beslutet får jag se till att ansöka om bostadstillägg också för annars överlever jag inte på de pengarna jag får. Det är väl cirka 6000 i månaden och det kommer man inte långt med. Men det får jag ta tag i när beslutet kommit. Nu ska jag återgå till filmtittandet med min älskade pojke.

~ av Borderlinemum på maj 12, 2012.

Kommentera

 
